onsdag 14 januari 2009

Tappad storfisk.



Fisket efter dom stora pelagiska gäddorna är ingen lätt match.

Man ska inte räkna med att det nappar speciellt ofta..utan 1 kanske 2 napp per pass är nog ganska normalt..

Skulle nog kalla 2 napp för bra!

Idag var jag på sjön klockan 07:00 ensam..

Isen såg lite smått otäck ut, det var som att gå på ett "marmor golv"

men när man kommit ut en bit så blev isen betydligt blankare..

Jag började på en spot jag tyckte kändes het, men utan att det händer speciellt mycket så bestämde jag mig för att göra en flytt, så jag hoppade på sparken och förflyttade mig bort.

Jag börjar sätta ut spön igen, efter att ha kollat lite på min gps, och när jag sätter ut mitt 4:e spö..så hör jag hur det pinglar till bakom mig .. NAPP (!) Jag släpper det jag håller på med, hoppar på sparken,,och full fart iväg! Väl framme vid spöt så fullkomligt sprutar det lina ifrån spolen..

Jag tar tag i grejjerna och gör ett rejält mothugg! Och det svarar bra..jag fick verkligen en rysning genom hela kroppen..det var tyngd bakom den här fisken..

Fighten pågår ca 3-4 minuter..sen bara släpper det..NEJ !! jag vevar buttert upp grejjerna..och då har min krok en owner vridit sig..den är fullkomligt "Twistad" Hur fan går det till?

Fisken nappade på en 7 meters topp brevid en brant på 14 M..

Efter det så händer inget mer på hela dagen..Gäddorna vann idag men jag kommer tillbaka var så säker..

Inga kommentarer: