onsdag 4 mars 2009

Mera gäddor


Igår vart det yttligare en gäddfiske tur, med blandat resultat. Jag personligen tyckte fisket var ganska surt, men trots det hade vi 45 fäll och landade 22 gäddor. Fiskarna var väldigt väldigt kinkiga igår enligt min mening. Massor av fisk som spottade eller bara stog och höll mörten försiktigt i munnen utan att verka vilja äta. Men just nu känns det som jag håller på att gå in i väggen när det gäller ismete, är så jävla trött på denna snö som vägrar försvinna, nu vill jag ha vår, så jag kan traila i min kära Silver Hawk och ut och jaga dom större gäddorna med både jerkbait och flötestrolling. Men helt klart så är nog våren på väg!
På bilden är gårdagens toppfisk på strax över 6 kg.
Må väl
Fridens! / Erik

1 kommentar:

Anonym sa...

vad snygg du är Honey !