onsdag 29 april 2009

Idag är det dags igen..

Väskan packad, spön riggade..och stora mörtar i garaget! När jag tittar ut genom fönstret är mörka moln packade tillsammans med en vind på ca 4 m/s kan det bli bättre ?

Jag känner att idag kommer det att gå bra..idag kommer det komma en gris i båten! Ofta när jag får just den här känslan i kroppen så brukar det stämma ganska bra. Efter att ha jagat vätterns storgäddor, utan någon direkt framgång så är det skönt att kunna vara på hemmaplan och veta att det simmar grisar inte alls långt här ifrån..

Fördelen med att ha bra vatten nära, är att man verkligen lär sig..hur fisket fungerar vart står fisken i den här vinden? Vart är betesfisken? Vad gör man när vinden slår om? Vilket djup ska man fiska på?

Det finns inte mycket mäktigare fiske än att köra betesfisk enligt min mening..fiska över 12-13 meter och ha en fin mört på ca 1m - 1,5 och det bara skriker till i rullen..man får rysningar, för varje gång det händer så kommer det 1000 tankar i huvet är det en gris? lyckades jag kroka den bra? kommer jag tappa den? Ibland så går det bra! men också ibland så går djupets krokodiler segrande ur striden.. Men idag är det min tur, idag skall en grann dam mätas på en mjuk avkrokningsmatta..vägas i en ikea kasse och fotas med system kameran innan hon åter får simma ner till dom stora djupen...idag passerar hon 10+ sträcket.

Må väl / Pikehunter

2 kommentarer:

TIM TRUTTA sa...

Bra skrivit ///Tim

Pikehunter sa...

Tack Tim :)