lördag 11 april 2009

Jakten fortsätter


Jakten på dom riktigt stora gäddorna fortsätter och igår var vi på vättern.
Fisket började riktigt bra, med hugg redan efter ca 5 minuters fiske, då ett av flötena ploppar!
Mitt hugg och jag gör ett stenhårt mothugg, det svarar bra.. och en ganska tung fisk går och slår emot botten.. efter en stund så får jag upp henne till ytan och kan landa en grann dam på 9400g.
Vid första ögon kontakten med denna vackra dam, så trodde jag att det var en 10+ men hon saknade ynka 6hg.
Fisket fortsätter och min kamrat får drilla sin första för dagen, en grann gädda på 8kilo.
Vidare under dagen så bränner vi 2 fiskar och avslutar dagen med yttligare en 8+ gädda.
När vi skulle ge oss för dagen så gick min tilt sönder för tredje gången! jälva skit motor. Ska försöka laga det nu, sen fortsätter jakten på dom riktigt stora!
Må väl Mvh Erik

4 kommentarer:

erik sa...

Den var riktig så snyg grabben.
Grattis grattis...........

Pikehunter sa...

Tackar

sweAngler sa...

Fin gädda, cool blogg,jag hänger på...

Pikehunter sa...

Härligt! :)
Kul att du gillar den!