onsdag 6 maj 2009

Årets första karp pass




Hejsan!




Nu är jag precis hemkommen från årets första karp fiske!


Kom ner till sjön runt 17:15 och började slå upp mitt shelter och rigga upp prylarna! Körde idag 2 spön med stinky banana och ett med snowman monster crab samtliga beten inhandlade på sporting hos allas kära "Dansk" :)




Precis när jag ska slå upp mitt shelter så kommer det in världens regn, blåst och åskväder! Karparna brukar älska det, iaf i den här sjön!




Grejerna ute, sen är det bara vänta..Jag får lite besök av lokala karp fiskare under kvällen vi sitter och pratar och diskuterar lite olika metoder osv, precis så som det brukar kunna vara!




Kvällens mörker kommer smygande och karparna lyser med sin frånvarå..jag lägger mig och sover en ganska kall natt med ca 1+ grad




Det blev ingen fisk denna gång, men ska snart ut på ett försök till! Hoppas då att man kan lura upp en fet spegel..eller en fjällis!




Må bäst! / Erik Andersson






Inga kommentarer: