tisdag 26 maj 2009

Natt nummer 12..


11 långa nätter..vindstilla, blåsiga, regniga och varma...inte ett enda napp! Tankarna har hållit och att ta död på mig..vad har varit fel? Riggar? Taffsar? Eller rent utav fel plats vid fel tillfälle..?
Men idag var det läge..varmaste dagen på året blåst på rätt bra rätt ner emot platsen jag tänkt att fiska..

Jag riggar upp spöna betar på..med snowman rätt igenom på alla 3 spön med redfish/monster crab, bananatutti/pineapple och bananatutti/stinkybanana! Ut med prylarna sen kommer Peter ner och tänkte köra natten innan han skulle till gävle och jobba. Han hade köpt ny karpsäng på Sporting av Niklas riktigt schysst säng faktiskt! Han kastar ut sitt första spö..och fortsätter sedan rigga sina andra 2..och efter ca 10-15 minuters fiske med 1 spö så pep det iväg! Dock missade han den fisken!


Klockan går och det händer inte speciellt mycket! En del fisk bryter ytan med sina breda fina ryggar..Jag bestämmer mig för att sova, är rätt sliten efter allt fiske..


Plötsligt händer det.. !! RUN!! Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip jag flyger upp ur sängen i skorna och sliter tag i spöt.. det är ingen stor fisk men dock en fisk som var VÄLDIGT välkommen! En liten vacker fjällis på 5kg prick hon säckas för att sedan fotograferas i bättre ljus!


Ca 5 minuter efter min karp så tjuter det iväg på Peters ena spö! Så jag får GRATULERA till PB på sutare! 2980g GRATTIS!
Morgonen kommer..och jag väcks av Peter! Zetterlund har fått en fin fisk..så vi springer dit för att fotografera osv yttligare ett PB! GRATTIS Mange! 12800g en riktigt fin spegel!
Nästa pass för mig blir Torsdag till Fredag! Ser fram emot att ta yttligare en karp!
Bild på Manges madame kommer lite senare under dagen!
Må bäst! / Erik

2 kommentarer:

Emelie sa...

Den var ju inte så stor, men skönt att en då få en karp :) äntligen älskling :) <3

Pikehunter sa...

Haha nej den var ju inte det.. men det var otroligt välkommen =)