söndag 1 november 2009

Det kom en fin till...

Igår var det som sagt dags för en ny tur efter storgäddan..
Kom ut på sjön runt 11:30.. stora fina beten tacklades på i form av regnbågar på 6-8hg!
Vi hinner fiska i drygt 40-45 minuter innan första hugget kommer! Det blir ett rätt försiktigt napp jag tar spöt, känner hur fisken rusar!! Och drar på ett rejält mothugg!

Yes!! den sitter..det är en fin fisk..otroligt stark, har nog aldrig varit med om en gädda med den här kraften, jag får ett riktigt "knäskak" under drillningen och mår inge vidare..fisken vill inte komma upp, utan går med tunga gung och rusningar och trycker emot botten..

Till slut efter en rätt lång drill, så får jag upp henne till ytan och det blir en lättnad att se hur fisken sitter krokad..jag böjer mig ner och handlandar fisken.. och lägger henne på avkrokningsmattan! En vacker dam som vägs till 11,1kg och mäts till 115cm! Efter några snabba kort så får hon åter simma hem..

Hoppas nu någon annan kan få njuta av hennes tyngd, charm och otroliga skönhet!

Hela sekvensen finns på film, och kommer läggas upp här på bloggen lite senare.

Resten av dagen blir rätt seg.. vi får ett hugg till, men den fisken går fri.. snart är det dags igen för nya äventyr och förhoppningsvis flera stora vackra gäddor!

Fridens / Pikehunter

2 kommentarer:

pike-master sa...

Aaa visst är det underbart, man kan sitta i veckor på sjön för 10 min faight med henne, grattis som fan grabben

Pikehunter sa...

Tack ska du ha!
Måste säga att det är så sjukt nice när det går bra!

Bara kriga på och nya en ännu större! :)