söndag 1 februari 2009

Nytt PB!!

Idag var det dags att testa en sjö som jag och min gode kamrat Tony fått ett tips om! Det hade gått rykten om stora gäddor.
Vi tog chansen och fick lite sällskap av Patrik med kamrat, som fiskat en del på sjön tidigare, men som nu mera ängar sig åt fisk med fettfena!

Fisket börjar sådär.. Jag får ett hugg på ett av mina spön, kommer fram och gör ett rejält mothugg..
Det är tvärstopp! Kändes som jag fastnat i en stock..sen blir det en kort snabb rusning och taffsen smäller av..

SURT! Börja med att bränna en tung fisk..inte bra, men jag har haft lite otur med tappade fiskar ett tag. På med ny mört! och jag får se Tony löpa iväg och drilla gädda. Det går ett tag, jag får yttligare ett napp i samma hål..samma sak igen, rejält mothugg och
TVÄRSTOPP! Sen bara släpper det..min owner krok gick av (!)
Det är inte sant.. vilket mörker.. men vafan, livet går vidare.. Det nappar lite titt som tätt..sen napp igen! Fram, och ett rejält mothugg och det svarar bra.. fisken i andra änden vill inte vara med och leka och den sätter full fart iväg! Drillen pågår några minuter.. och till slut kommer huvet upp i hålet efter lite "om och men" och PB GÄDDA är ett faktum! 12100g Helt underbar fisk! Och efter vägning och lite snabba kort, så simmar hon hem igen..sån jävla känsla att se en stor fisk återgå till sitt.. Jag blir så jävla glad, kramar om Tony och tänder en cigarr röker den och bara går och ler! Totalt hade vi ett kanon kul fiske! Och jag är glad att Tony var med yttligare en gång..då jag tog PB TACK du är en god fiske kamrat! Även ett stort TACK till Patrik som släppte detta vatten till oss! Vi kommer vara evigt tacksamma! :)
Kommer förmodligen även ladda upp nån film med fisken! Mvh Erik "Pikehunter" Andersson









2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till en drömfisk från isen! Känner igen glädjen som man ser på filmen, så skön känsla! /Rixman.se

Anonym sa...

Ja en helt underbar känsla!
Helt grymt! Är så jävla glad :)
Tack så mycket../Pikehunter